Pakej Karangan PT3

Pakej Karangan PT3

Monday, December 10, 2007

Watak Utama Dalam Panas Salju?


Watak utama dalam Panas Salju ialah Zulkuifli. Jalan cerita novel ini berfokus kepada watak beliau. Zulkifli dianggap watak utama kerana semua peristiwa mempunyai kaitan dengan dirinya.

Perwatakan beliau yang ketara ialah berfikiran positif. Walaupun pelbagai masalah menimpa keluarganya terutamanya penyakit yang dihadapi oleh anak perempuannya, beliau tetap menerima dengan baik.

Beliau juga dianggap bersimpati kerana sanggup menolong seseorang tanpa mengira warna kulit. Kemalangan yang melibatkan keluarga SIKH telah membuktikan perwatakan murni beliau ini.

Beliau juga mempunyai perwatakan rajin kerana sanggup bekerja, menjaga anak yang sakit dan meneruskan pengajiannya. Keadaan ini memerlukan kerajinan yang tinggi untuk menghadapi semua cabaran itu.

5 comments:

wan ting said...

Cikgu, saya nak sinopsis Pahlawan Pasir Salak mengikut bab.

Muhammad said...

Cikgu,saya nak sinopsis Panas Salju mengikut bab.

e-dekz said...

salam 1 Malaysia...

soalan..
i) bincangakan kesan peribadi dan pengalaman mambaca boigrafi novelis panas salju?

e-dekz said...

soalan tersebut merupakan kajaian tentang sastera. saya harap cikgi dapat membantu saya..

boleh hantak ke email saya..
sidi_idikz@yahoo.com


jasa cikgu amat saya hargai..

nana said...

cikgu,boleh tak cikgu hantarkan sipnopsis panas salju mengikut bab? saya tak dapat membeli bukunya kerana saya tinggal di perak dan buku itu tidak dijual di sini.
ini alamat emel saya,
farhana040595@gmail.com
jasa cikgu amat saya hargai,
terima kasih cikgu,